En helg med sminkade män & Möllevångsfestival..

Hej alla!
Jag avslutade ju förra veckans bloggande med ett inlägg om män och make-up, vilket verkar vara ett lite känsligt ämne.. Jag har fått ett flertal kommentarer angående detta. Åsikterna har varit varierande! Och det uppskattas, det är alltid kul och intressant att höra vad ni tycker!! :)
Bild från Blend magazine "Soft Sell Hard Sell" Foto: Duy Quoc Vo

I helgen var det Möllevångsfestival här i Malmö.. en härlig flummig sådan med konst, hantverk, mat/dryck, dans, musik m.m. Lovely!! Men tråkigt nog läste jag att det var den sista som arrangerades! Men men, jag och ett par vänner var och kollade på karnevalståget och där fanns det hur många sminkade män som hellst.. kanske i ett lite annat syfte men sminkade var dom!
När det är karneval så "hör det ju till" och därmed får det en helt annan acceptans, folk som annars fryner på näsan och tycker det är konstigt och omanligt kan helt plötsligt spöka ut sig till 1000 med smink både här och där och verkligen både uppskatta och glädjas av det.. intressant att se.. Manligt eller omanligt, vem sätter reglerna för när det är ok och inte?!?
Och nu med Pirde-festivalen växer nog acceptansen för detta något, kanske enbart under eventet men kanske växer det även utanför dess gränser..  Jag säger inte att män bör börja sminka sig men jag tycker helt klart att det ska vara upp till var och en att välja.. Inget som dom killar som väljer att sminka sig ska bli dömda eller orespekterade för! Ok känns som jag bara flummar en massa just nu..haha
Hoppas ni haft en härlig helg!!
Thi

Kommentarer
Postat av: Javie

Sjalvklart ska ALLA som vill sminka sig kunna gora det! Ska kvinnor bara ha pa sig klanningar eftersom byxor egentligen var gjorda for man? Didn't think so! Manniskor maste kunna vara precis som de vill, sa lange det inte sadar nagon!



2010-07-27 @ 08:59:47
URL: http://houseofjavi.blogspot.com/
Postat av: Thi

Amen to that ;) Hahha..



KLICKA PÅ JAVIES LÄNK och kolla in hennes blogg! Soo good :)

2010-07-28 @ 12:44:01
URL: http://lookbythi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0