Numero Homme #19 by Karl Lagerfeld + Make-up & Boys?..

I Numéro Homme #19 Spring/Summer 2010 ser vi fyra väldigt snyggt sminkade ansikten: Abbey, Baptiste, Freja, Heidi av Karl Lagerfeld.
Detta fick mig att tänka på killar och smink.. Hur ser vi egentligen på det?
Vi ser fler och fler väl sminkade killar både här och där och inte minst i mode och musikvärlden.. Den ena kampanjen och editorialn efter den andra dyker upp med killar minst lika sminkade och friserade som tjejer.. men vad tycker folk egentligen om detta??
Smink och killar har länge varit ett känsligt ämne och lite tabu och det är väl fortfarande inte helt accepterat, men fler och fler killar tar sig mod och väljer att sminka sig och då syftar jag inte på transor!

Men vad tycker ni? Är det okey att killar sminkar sig? Hur känner ni för att ha tex en pojkvän, pappa eller bror som sminkar sig? Finns det någon gräns för var, hur och när det är okey?
Själv tycker jag att det borde vara minst lika accepterat för killar att sminka sig som för tjejer.. vill man använda smink så varför inte?!
Jag har ett par killkompisar som sminkar sig (både straight och gay) men jag har iof aldrig haft en pojkvän som gör det.. hmm..
Nej jag tycker inte det ska bero på om man är man eller kvinna eller ens sexualitet men jag är jättenyfiken på att höra vad ni tycker..
Här är ett par kända snubbar som inte drar/drog sig för att plocka fram sminkväskan ;)

Michael Jackson, KISS, Boy George, Dennis Rodman, Bill Kaulitz & Prince!
TREVLIG HELG alla sminkade och osminkade tjejer och killar!
Love
Thi

Kommentarer
Postat av: Sonia

Jag måste rösta att det är likadant som för tjejer, vissa behöver smink, vissa är bättre naturliga, vissa lyser fram bättre med markerade drag, medan några aldrig borde ha spacklat till sig, och vissa ska bara göra exakt hur dem vill!

Hahaha.. love!

2010-07-26 @ 23:29:43
Postat av: Thi

Haha.. vissa aldrig borde ha spacklat till sig..den va bra! Ja jämlikhet i sminkfrågan! ;)

Love

2010-07-28 @ 12:46:41
URL: http://lookbythi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0